La Federació Catalana de Futbol Americà (FCFA) ha signat aquesta setmana un conveni de col·laboració amb la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) que permetrà posar a disposició dels clubs federats diferents serveis i formacions a través de l’Oficina d’Atenció als Clubs (OAC).

Algunes d’aquestes formacions i serveis es podran oferir de manera gratuïta als clubs de la FCFA. Properament, la Federació informarà de les diferents propostes disponibles.

Primer curs: protecció del menor

Dins del programa de col·laboració s’inclou l’itinerari Entitat Esportiva Ètica (EEE), format per tres cursos centrats en:

  • Protecció del menor
  • Bona governança
  • Compliance

La realització dels tres cursos permet obtenir el Segell d’Entitat Esportiva Ètica, un reconeixement que comença a ser requerit per poder optar a determinades subvencions esportives.

El primer dels cursos, centrat en la protecció del menor, és especialment rellevant per als clubs esportius que treballen amb infants i adolescents. En aquest sentit, la LOPIVI (Llei Orgànica de Protecció Integral a la Infància i l’Adolescència davant la Violència) estableix obligacions específiques per a les entitats esportives que desenvolupen activitats amb menors.

Per aquest motiu, la FCFA considera prioritari facilitar als clubs l’accés a aquesta formació i contribuir al compliment del marc normatiu vigent.

Formació presencial a la UFEC

El primer curs de l’itinerari es realitzarà presencialment i anirà a càrrec del departament jurídic de la UFEC.

📅 Dimarts 29 de setembre
🕕 18.00 h
📍 UFEC — Rambla Catalunya, 81, Barcelona
⏱️ Durada aproximada: menys de 2 hores
💰 Formació gratuïta

Els altres dos cursos de l’itinerari, sobre bona governança i compliance, es programaran posteriorment i es realitzaran en format online.

Dos places garantides per club

Atès que l’aforament de la formació presencial és limitat, inicialment es prioritzarà la participació de presidents/es dels clubs o directius/ves designats/des pel president/a.

Cada club disposarà de dues places garantides. En cas que quedin places disponibles, la participació es podrà ampliar a més persones de cada entitat.

Com inscriure-s’hi?

Els clubs interessats han d’enviar un correu electrònic a fcfa@fcfa.cat, indicant el nom de les persones que assistiran a la formació en representació del club.

📩 Data límit per enviar les inscripcions: 22 de setembre.

La FCFA anima tots els clubs a aprofitar aquesta oportunitat de formació gratuïta i a avançar en la implementació de bones pràctiques en matèria de protecció dels menors, governança i compliment normatiu.

Federació catalana de futbol americà
Resum de privacitat

Aquest web utilitza cookies perquè puguem oferir-te la millor experiència d'usuari possible. La informació de las cookies s'emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer quan tornes a la nostra web o ajudar el nostre equip a comprendre quines seccions del web trobes més interessants i útils.